måndag 19 maj 2014

Sommarbrev från Monica Gullman

Hej alla bokvänner!

Här kommer en hälsning från Monica/Vängåvans pensionerade kulturtant!

Har nu varit pensionär i snart fem månader. Jag njuter av min ledighet och läser väldigt mycket. Men jag saknar mina bokälskande kunder, saknar att prata böcker, tipsa om böcker, byta läsupplevelser.

Jag har därför börjat recensera och blogga om nya böcker på Vängåvans hemsida, där kan jag förmedla mina läsupplevelser av nya böcker när vi inte längre träffas så ofta i Bokhandeln.

Mina tips hittar på den här bloggen.

Om ni vill går det bra att mejla mig på monica.gullman@telia.com om ni vill ha mer lästips. Jag läser allt ifrån deckare, memoarer, ungdomslitteratur och skönlitteratur.

Att läsa är att resa är en bra slogan. Jag har nyss läst ut, Falcones, nya bok, Barfotadrottningen. Jag startade i 1700-talets Spanien, flera dagar senare vaknade jag upp, omtöcknad, i 2000-talets Sverige, 700 sidor förvann i ett nafs, det kallar jag verkligen en resa i litteraturens värld.

Här kommer mina tips på bra pocket inför sommaren:
  • Helena von Zweigbergk, Än klappar hjärtan… Roman
  • Lena Andersson, Egenmäktigt förfarande…. Roman
  • Alice Munro, Brinnande livet…. Noveller
  • Jojo Moyes, Sophies historia…. Roman
  • Richard Ford, Kanada…. Roman
  • Anna Fredriksson, Sommarhuset…. Roman
  • Camilla Grebe/Paul Leander Engström., Dirigenten från Sankt Petersburg….Thriller
  • Joakim Zander, Simmaren…. Thriller
  • Thomas Engström, Väster om friheten…..Thriller
  • Alex Marwood, Onda flickor…. Thriller
Jag önskar er alla en riktigt skön sommar med massor av läsupplevelser,

Monica/Vängåvans pensionerade kulturtant.

Inga kommentarer: