onsdag 27 april 2016

Löpp, Ehva - Tanja, Min vän från andra sidan

Efter att ha arbetat för ”Aftonbladet Söndag” i 17 år som modestylist kommer här min debutroman...

Modestylisten som älskar färg och form hade en hemlighet. Det tog nästan 30 år för Ehva Löpp att ”komma ut ur garderoben” med sin andliga vän och automatiska handskrift Tanja. Detta är hennes sanna berättelse.

Jag heter Ehva Löpp och släppte min debutbok, ”Tanja - min vän från andra sidan”, den 25 april 2016. Jag är en Sundsvallstjej och i min bok berättar jag om min automatiska handskrift och andliga vän Tanja och allt vad hon visar mig runt om i världen.

Jag vill inspirera och visa hur man kan man skapa sig ett rikt liv genom att meditera och tänka positivt. Jag tar med mig läsaren till Terry Evans medium utbildning och till Maltas historiska tempel och Hawaiis gömda kristall.

Prolog:
Boken om min andliga resa har varit otroligt spännande att skriva. Det har känts som om jag har haft huvudrollen i en deckare när jag följt alla ledtrådar och symboler. Jag har hamnat, med Tanjas oumbärliga vägledning, på de mest osannolika platser runt om i världen. Allt i min bok har hänt på riktigt, det är just det som gör min historia så otroligt speciell. Det låter som fiktion men är i högsta grad verklighet. Jag visste inget om bokens handling i förväg, utan har helt enkelt skrivit ner alla mina upplevelser som en dagbok. Slutet på boken kom som en total överraskning även för mig.

Alla händelser och nästan alla namn i boken är identiska med verkligheten. Jag har inte ändrat på en enda miljö eller upplevelse för att rucka på trovärdigheten. Endast redaktören på nättidningen och hans familj har fingerade namn.

Under resans gång har jag levt ett vanligt liv med en stor kärlek till mina barn, mitt jobb, god mat och resor. Jag känner mig rikt för- unnad att ha fått uppleva det här i mitt liv. Det är med stor glädje jag delar mina osannolika och fantastiska händelser med dig. Du får följa med på min andliga utveckling och bakom kulisserna i min värld som modestylist. Boken bjuder på djupa andliga insikter, hoppfullhet och enkla råd som Tanja har förmedlat till mig – från andra sidan. Följ med på min magiska resa!


Recension
”Det är ett spännande och vackert äventyr vi får följa med på. Det känns varmt och hoppfullt att läsa om Ehvas inre resa och upplevelser. Inspirerande hur hon så modigt följer tecknen och fascinerande att se vart de leder henne.”
Agneta Sjödin, programledare och författare.

”Boken är magisk och mötet med Terry Evans är fängslande. Det är med tårögdhet jag förmedlar att boken, och Ehva, berör mig djupt – på ett alldeles glädjefyllt sätt. Som om texten förmedlar healing.”
Veronica Larsson, förläggare och författare.

Mera info och beställning här.

Inga kommentarer: